Blogger Backgrounds

SOLEKAN

SEJARAH SHU EUMURA


Shu Uemura (植村 秀, Uemura Shū?, 19 Jun, 1928 – 29 Disember, 2007) ialah seorang jurusolek Jepun dan pengasas Shu Uemura kosmetik antarabangsa membariskan yang mana menanggung nama beliau.
Peribumi CareerA Tokyo, Shu Uemura dilaporkan pertama menjadi meminati hairstyling dan membentuk sebagai seorang remaja yang pulih daripada sakit yang teruk dan membuatkan dia terlantar. Dia mendaftar di Tokyo Beauty Academy, menjadi satu-satunya pelajar lelaki dalam satu kelas 130 murid.
Pengalaman pertamanya dalam mekap filem berlaku semasa penggambaran filem 1957 Joe Butterfly, yang sebahagiannya ditembak di Jepun. Uemura meninggalkan Jepun pada lewat 1950-an untuk cuba untuk memecah masuk filem dan televisyen perniagaan mekap.
Waktu rehat yang panjang Uemura menyusul set 1962 filem, My Geisha. Filem tetap membentuk seniman jatuh sakit dan Uemura, yang bekerja sebagai jurusolek Hollywood pada masa itu. Uemura memperolehi sanjungan kritikal untuk berubah pelakon Shirley MacLaine, satu Kaukasia, ke dalam satu wanita Jepun. Dia menerima pujian dari pembuat filem dan tuangannya kedua-dua My Geisha, termasuk MacLaine. Dia tidak lama kemudian menjadi satu daripada artis-artis kegemaran Hollywood. Dia mula bekerja dengan Hollywood terkenal personaliti-personaliti, biasanya seperti perantis jurusolek, termasuk Edward G. Robinson, Frank Sinatra , dan Lucille Ball. Antara kerja dulu pentingnya ialah pada 1965 filem Frank Sinatra, None But Brave.
Uemura membangunkan dan melancarkan produk kosmetiknya pertama dalam 1960. Produknya ialah minyak pembersihan, yang meninggalkan kulit lebih bersih daripada sabun dan juga berfungsi sebagai satu pelembap. Minyak pembersihannya kekal popular di Jepun hari ini. Uemura membangunkan falsafah mekap yang kesihatan kulit pelanggan-pelanggannya sepatutnya aspek paling penting kosmetik. Dia juga percaya dalam mempertingkatkan keindahan alam satu subjek, bukan dengan palsu mencipta ia menggunakan barangan kosmetik.
Uemura kembali ke Jepun dalam 1964 dan membuka sekolah alat solek Shu Uemura, yang mengajar teknik-teknik mekap yang mana dia mempelajari di Hollywood. Dia mengasaskan satu syarikat kosmetik memanggil Japan Makeup pada 1967 dan membuka kedai butik pertamanya di daerah Omotesando bergaya Tokyo. Dia ditukarkan secara rasmi nama syarikat beliau kepada Shu Uemura Cosmetics dalam 1983. Syarikat Uemura mampu mengambil kesempatan ekonomi yang mengalami pertumbuhan pesat dan rasa Jepun untuk produk-produk Kebaratan semasa 1980s. Dalam proses itu, Shu Uemura Cosmetics menjadi satu kuasa utama dalam orang Jepun tempatan dan pasaran kecantikan antarabangsa.
Shu Uemura menjual kepentingan mengawalnya dalam syarikat beliau untuk kosmetik-kosmetik Perancis pembuat L'Oréal dalam 2004 untuk satu jumlah yang tidak diberitahu wang. Bagaimanapun , dia tetap mempunyai daya kreatif di belakang Shu Uemura Cosmetics selepas jualan. Dianggarkan itu mulai awal 2008, Shu Uemura Cosmetics kini membuat kira-kira $100 juta dolar setahun di jualan global di kedai-kedainya di seluruh dunia. Syarikat sekarang mempunyai kedai-kedai di Paris, New York City, London dan Hong Kong, serta kedai-kedai sepanjang Jepun. Garis keluaran syarikat telah berkembang sejak bertahun-tahun termasuk rambut dan produk-produk cara hidup, minyak wangi, bulu mata palsu dan berus alat solek buatan tangan. Dalam proses itu, syarikat Uemura menjadi satu kekuatan budaya dalam beberapa bulan.
PRODUK-PRODUK SHU EUMURA 









LINDA CANTELLO


New York (USA) - Linda Cantello, salah satu yang paling dihormati dan berpengalaman di dunia make-up artis, melancarkan solek tandatangan dan selaras penjagaan kulit ini April. Tepat dipanggil "Linda Cantello," dan selepas kelewatan beberapa koleksi pertama akan boleh didapati di Amerika Syarikat dan England.Bercakap dengan Fashionclick.com, Cantello menjelaskan falsafah di sebalik baris baru itu, "Kami sebenarnya mempunyai satu ungkapan." Warna Bersih, penjagaan kulit boleh laras untuk abad ke-21. "Dan pada dasarnya teknologi abad ke-21 dan integriti, kerana saya berfikir banyak orang mendakwa untuk solek yang berbeza dan ia tidak benar. selaras makeup yang saya telah dilakukan benar-benar tidak melakukan apa yang saya katakan ia produk dan warna tidak melakukan apa yang saya katakan yang mereka lakukan. "Kata-kata Linda Cantello kukuh, tetapi ia adalah kekuatan pengalaman. 

Kerjayanya bermula pada awal tahun 80-an dan sejak itu, beliau telah bekerja dengan nama-nama terkenal dalam dunia fesyen dan kecantikan.Beliau juga telah ditauliahkan oleh MAC dan Kanebo untuk menghitung kembali garisan warna mereka telah bekerja di dalam kempen pengiklanan yang tinggi mewah (Yves Saint-Laurent, Givenchy, Cerruti, Ungaro dan bekerjasama dengan jurugambar atas (Richard Avedon, Irving Penn, Steven Meisel, PatrickDemarchelier) serta dengan fesyen yang terbaik dan penerbitan kecantikan.Senarai pelanggan pereka fesyen beliau adalah benar siapa yang fesyen termasuk Helmut Lang, Prada, Calvin Klein dan Versace.Selebriti seperti Elton John, Uma Thurman, Tom Hanks atau Bjork juga telah disentuh oleh kepakaran beliau.

Cantello menyatakan, "Saya telah bekerja menunjukkan landasan yang tidak terkira banyaknya. Saya tidak beberapa jenis orang kaya baru yang datang bersama-sama dan berkata 'ok, saya telah melakukan dua menunjukkan dan yang boleh saya lakukan satu garis solek.' Saya benar-benar mempunyai pengalaman dan saya 'm cuba untuk membawa bahawa wanita sebenar.Saya sebenar wanita dan saya mahu untuk menterjemahkan apa yang saya lakukan, untuk membuat dicapai oleh setiap wanita.Saya mahu setiap wanita merasa seksi dan baik tentang dirinya kerana dia boleh. "Pembungkusan berteknologi tinggi dengan kemasan biru berwarna-warni (untuk melihat abad ke-21) dengan logo 30-an yang diilhamkan untuk sentuhan glamor, Linda Cantello kosmetik akan melancarkan dengan 75 produk.Bintang koleksi "Lupakan Yayasan," perfector mousse kulit yang menggunakan peresap cahaya dan pigmen yang minimum yang meningkatkan cahaya sambil kabur ketidaksempurnaan. Cantello kosmetik adalah dijangka AS $ 3.5 juta di runcit dalam tempoh 12 bulan pertama.
Linda Cantello menubuhkan sendiri pada akhir tahun lapan puluhan, dan oleh kerana telah bekerjasama dengan jurugambar setiap utama dalam industri, dari Irving Penn dan Richard Avedon Steven Klein dan David Sims. Solek dia kerap muncul di dalam semua buku-buku fesyen dan kecantikan, dari Amerika, Britain, Itali, dan Perancis Vogue dan Harpers Bazaar, ID dan mangut dan Confused. Pelanggan pengiklanan beliau termasuk hampir semua syarikat-syarikat kosmetik utama dan rumah-rumah fesyen.Pengaruh Linda Cantello mempunyai jangkauan yang luas dan mengagumkan, tetapi mungkin dia paling dikenali kerana inovatif kelihatan dia menurunkan di landasan setiap musim.
Setelah lulus Sekolah Seni Harrow London dengan ijazah dalam Fine Art, Cantello berpindah ke Rom dan mencipta dirinya sebagai artis solek. Setelah dijumpai ke dalam fesyen, Cantello cepat menubuhkan dirinya di London, Paris, Milan dan New York.Cantello telah membantu mencipta beberapa iklan fesyen yang paling ikonik masa kita, dengan Nick Knight, Javier Vallhonrat, dan Paolo Roversi di Paris, David Sims di London dan Richard Avedon dan Steven Klein di New York.

 PRODUK LINDA CANTELLO








ALBERTO FAVA


1970-1978 Pada tahun 1970 memulakan kerjaya sebagai artis solek di Rom sebagai penolong Gil Cagnè; mengiringinya untuk promosi kebangsaan dan antarabangsa bagi Faktor Max dan membantu beliau untuk couture menunjukkan di Rom dan tembakan fesyen.
1972 bergerak ke Milan sebagai artis solek secara bebas.Mempunyai studio di salun rambut yang terkenal. Mula bekerjasama dengan majalah fesyen, reka bentuk solek untuk pertunjukan fesyen, bekerjasama dengan jurugambar seperti Gianpaolo Barbieri, Bob Krieger, Guy Bourdin, dan pereka seperti Missoni, Krizia, Walter Albini, Versace. Pada tahun 1977 mempunyai hubungan pertama dengan Vogue Amerika dan mula bekerjasama dengan majalah untuk tembakan semasa pertunjukan fesyen di Milan, Rome dan Paris dengan Albert Watson, Helmut Newton, Avedon dan Arthur Elgort. Bekerjasama dengan Juvena, Zurich, untuk trend makeup, warna bermusim dan reka bentuk produk dan persembahan media antarabangsa. Pada tahun 1977 mempunyai lajur keindahan bulanan bagi orang-orang di Itali Esquire.
1979-1998 Pada tahun 1979 bergerak ke New York. Kerap bekerjasama dengan majalah seperti Vogue, Bazaar, Elle, MarieClaire, Mademoiselle, Glamour, Vanity Fair, New York Times, dan dengan jurugambar seperti Avedon, Demarchelier, Hiro, Steven Meisel, Helmut Newton, Penn, Vallohnrat, Watson, reka bentuk makeup untuk Oscar de la Renta, Cappucci, Gianfranco Ferrè, Donna Karan, Genny, dan untuk pengiklanan Dior, REVLON, Estee Lauder, Lancome, Donna Karan, Oscar de la Renta.
Bekerjasama dengan Jabatan Kreatif Estee Lauder untuk trend, produk dan warna, dan dengan AC & R dan Skrebneski untuk iklan Estee Lauder dan publisiti.Reka bentuk solek dan bekerjasama untuk imej untuk filem, tiga daripadanya oleh Michael Cimino - Tahun Naga, Sicily, Waktu Housewives.
Pada tahun 1989 Editor Kecantikan majalah Mirabella bermula, yang diasaskan oleh Grace Mirabella dan sebahagian daripada kumpulan Murdoch. Dia envisons dan menghasilkan kisah-kisah kecantikan dengan jurugambar. Pengalaman ini memberikan dia pengetahuan lanjut mengenai fesyen dan gaya, persembahan sendiri dan gaya peribadi. Beliau bekerja rapat dengan Abbie Britton, Kecantikan Pengarah, untuk idea dan hubungan dengan syarikat-syarikat kosmetik, dan dengan Jade Hobson Charnin, Fesyen Pengarah, untuk fesyen.
Pada tahun 1990 mula untuk melakukan perundingan imej dengan pelanggan swasta. Penyelidikan dan kajian hubungan di antara penampilan dan komunikasi. Belajar maklumat baru dan mengubah pengetahuan ini ke dalam bengkel, Games Kecantikan.Pada tahun 1992 hadiah bengkel kepada akhbar di New York, dalam kerjasama dengan Kelab Menegak, dan pada tahun-tahun berikutnya, melalui pengalaman secara langsung, meningkatkan ia menyesuaikan diri kepada keperluan peserta. Dalam bengkel diajar untuk menjadi mementingkan unsur-unsur imej yang boleh diubah, dan bagaimana untuk menggunakan mereka untuk mempengaruhi persepsi orang lain.Beberapa personaliti dengan siapa dia telah bekerja Sharon Stone, Jane Fonda, Candice Bergen, Sofia Loren.
1999-2004 Dalam 1999 bergerak kembali ke Itali, di mana beliau terus menjalankan bengkel imej, perunding imej peribadi dan penyelarasan imej yang profesional. Pada masa ini, dia bekerjasama dalam projek untuk peruncitan mewah rawatan selaras bio-organik. Beliau tinggal di Milan.

PRODUK ALBERTO FAVA 





GUCCI WESTMAN



Selebriti workWestman telah dikenali dalam melakukan kerja solekan untuk selebriti-selebriti, termasuk Drew Barrymore, Natalie Portman, Gwyneth Paltrow , dan Cameron Diaz.Sejak diupah oleh Revlon, Westman telah juga bekerja dengan Halle Berry, Jessica Alba, Elle MacPherson, Jennifer Connelly , dan Jessica Biel. Dia berkhidmat sebagai seniman jurusolek atau penyelia jurusolek untuk beberapa wayang-wayang Hollywood termasuk "Being John Malkovich," "Buffalo 66," dan "Pintu Keluar Perancis."  Westman mempunyai satu watak kameo dalam versi filem "Sex and the City" dalam 2008

Majalah coversGucci Westman mereka kosmetik kelihatan model-model top seperti Taylor Swift, Jennifer Aniston, Kim Kardashian, Cameron Diaz , dan Nicole Kidman pada Allure, Vogue , dan W menutup di Amerika Syarikat dan Australia. Dia juga menjadi model untuk sebuah artikel dalam Vogue Januari 2011 isu.

Westman telah membuat solekan sebagai landasan memperagakan untuk Oscar de la Renta, Richard Chai, Diane von Furstenberg, Devi Kroell, John Patrick, Ecco Domani and Rag & Bone semasa New York Fashion Week and Antonio Berardi semasa London Fashion Week.

DesignWestman kosmetik disewa oleh Lancôme dalam 2003 sebagai International Artistic Director jenama. Tanggungjawabnya mengandungi mewakili jenama di acara fesyen dan kecantikan, gaya memperagakan untuk pengiklanan syarikat menembak , dan mereka koleksi-koleksi warna kosmetik untuk label. Dalam 2008, Westman bermula satu kerjaya serupa yang baru sebagai Global Artistic Director for Revlon mencipta "Daydreamer" dan "Suede Rhapsody" koleksi-koleksi warna bermusim.

LifeGucci secare peribadinya dia dilahirkan di 1971 di California dan membesar di Sweden.Westman telah berkahwin dalam 2006 kepada Rag & pereka fesyen Bone David Neville.Westman and Neville mempunyai dua anak.
PRODUK-PRODUK GUCCI WESTMAN




WAY BANDY MAKEUP ARTIST
Nama : Way Bandy. Lahir 9 Ogos, 1941(1941-08-09).Birmingham, Alabama,Amerika Syarikat
Meninggal dunia 13 Ogos, 1986(1986-08-13) (berumur 45) New York City, New York,
Amerika Syarikat .Occupation seniman Make naik
Ronald Wright (9 Ogos 1941 di Birmingham, Alabama [1] - 13 Ogos 1986 di New York City, York Baru) ialah satu jurusolek Amerika. Menghantar tiba di New York City dalam mid-1960s dan mula mengusahakan satu memperagakan sekolah sebagai guru alat solek. Dia tidak lama lagi mendapat satu pekerjaan sebagai pengarah alat solek di Charles Ritz sebelum berlepas syarikat dalam 1971 lakukan alat solek untuk pertunjukan Broadway No, No, Nanette.[2]

Menghantar memperolehi kemasyhuran apabila dia dan kawan Maury Hopson menukar Martha Beall Mitchell, isteri John N. Mitchell, semasa satu sesi foto dengan Francesco Scavullo.[3] Menghantar juga menulis sebuah buku, Designing Your Face, mengajar gaya tandatangannya berat, semua permohonan alat solek semula jadi. Way Bandy mati kerana AIDS bersangkutan pneumonia di New York Hospital
PRODUK WAY BANDY